Ouwehoeren over het Roofvissen uit je regio, vis gerelateerd hou het netjes met respect voor elkaar! Ook de ideeënbus is een plek waar mensen suggesties, plannen, voorstellen of ideeën kunnen deponeren is hier te vinden.
Ik was wel heel benieuwd of jullie een bepaalt soort bijgeloof hebben mbt het vissen?
Of wellicht rituelen die je aanhoudt als je gaat vissen?
Ik zal aftrappen:
Meestal laat ik het schepnet ingeklapt, want als ik hem direct tijdens het vissen uitklap, vang ik minder en met alle respect minder mooie vissen dan wanneer ik dit niet doe.
Hier gelukkig ook geen echt bijgeloof. M'n vismaat vind het wel altijd minder leuk als ik een banaan meeneem in m'n boot. Mij heeft het echter nog niet bewezen dat ik er minder door vang. Het valt niet onder bijgeloof, maar wat mij wel vaak opvalt is dat als 1 van ons beiden 'sochtends heel goed vangt, vaak de ander 's middag de achterstand weer rechttrekt. Hoe dat kan..... geen idee...
Meestal laat ik het schepnet ingeklapt, want als ik hem direct tijdens het vissen uitklap, vang ik minder en met alle respect minder mooie vissen dan wanneer ik dit niet doe.