Graag wat tips.

Alles over de Roofvistechniek dropshotten
Plaats reactie
P@rick
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 sep 2020, 07:55
Contacteer:

Graag wat tips.

Bericht door P@rick »

Hoi allen,

Ik ben afgelopen weekend eens uit mijn comfortzone gestapt en ben vanaf de kant gaan dropshotten. Ik ben door verschillende verhalen gelezen te hebben enthousiast geraakt en heb wat dropshotspulletjes gekocht. Haakjes, lood, fluorcarbon en voor mijn gevoel wat zeer kleine shads.

Ik ben op een water van ongeveer 2-5 meter diep met een worm gaan vissen. Ik heb enkele forse klappen mogen ervaren. Op deze klappen heb ik direct geslagen, maar die waren allemaal mis. Mijn vraag is dan ook of ik te snel ben geweest of gewoon domme pech heb gehad.
Na de aanbeten ben ik wel enthousiaster geworden. Ik wil het graag goed doen en resultaat boeken. Jullie tips zijn meer dan welkom.

Patrick
Na jaren niet gevist te hebben opnieuw begonnen en verslaafd ;) aan de roofvis.
Moet nog wel veel leren/updaten :shock: :shock:
PR:
Baars 30 cm - 2020
Snoekbaars 54 cm - 2020
Snoek 94 cm - 2019

ErikB
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 okt 2020, 14:19
Contacteer:

Re: Graag wat tips.

Bericht door ErikB »

Soms mis je gewoon vis dat hoort erbij, dat je aanbeten kreeg betekend in ieder geval dat je op de juiste plek aan het vissen was. Het is een spelletje dat je onder de knie moet krijgen en dat komt vanzelf. Soms krijg je echt harde aanbeten en is je shad weg en soms maar een beetje weerstand en hangen ze er toch aan. Verslavend is het wel, helemaal als ze een beetje los zijn. De ene dag is de andere niet en doen ze het nauwelijks op de dropshot maar wel weer op shads of de carolina rig. Vooral veel vissen en ervaring op doen.

gr.

Gebruikersavatar
Frank van Vliet
Site Admin
Berichten: 234
Lid geworden op: 08 jan 2020, 17:57
Locatie: 't Zand
Contacteer:

Re: Graag wat tips.

Bericht door Frank van Vliet »

Hoi p@rick,

Het is een verslavend spelletje. Je moet het effe door hebben. In het begin heb ik tot 2 geteld...21...22 en dan aanslaan.
Maar nu is het bijna met elke aanbeet raak. Heb dit jaar zelfs een snoek van 120cm op een kleine shadje gevangen. Dus alles is mogelijk als je je materiaal goed voor elkaar heb. Ik vis vaak vanuit de boot maar ook redelijk veel vanaf de kant. Ik vis voor de meeste mensen vrij zwaar. Tussen de 18 en 28grams dropshot lood. Zie mijn video.

https://www.youtube.com/watch?v=xpFgfhQPU9g&t=360s

Succes, ps...probeer het ook eens met kreeftjes ;)
Groetjes Frank van Vliet - Beheer RoofviswebForum

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten