Help! jerkbaithengel bouwen

Dit is de plek op gebied van eigengemaakt kunstaas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prinsbaits
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 jan 2020, 14:55
Contacteer:

Help! jerkbaithengel bouwen

Bericht door Prinsbaits »

Hey allen,

Ik bouw zoals velen wel weten al kunstaas maarja ik zoek altijd uitdagingen en nu vis ik met een k*t hengeltje van de spro ruff serie continu op snoek omdat ik t werpgewicht van 80 gram t fijnst vind werken.
Enkel was ik opzoek naar een nieuwe stok maar ik heb een wens die niet te vinden is in de hengels die ik bekijk.
een jerkbaithengel is vaak kort qua lengte, ja dat is redelijk oke bij mij.
Ik ben redelijk lang dus een hengeltje van 210cm vind ik perfect, 'maar' alle hengeltjes hebben achterop een heel kort handvat. Ik heb de hengel graag aan t einde tussen de armen, persoonlijk vind ik dat fijner.

Ik besloot om mn eigen hengel te gaan bouwen, fuji ogen, een mooie greep lekker veel kleurtjes in de hengel verwerken, een soort holo glitter effect over de blank heen maken.
Enkel heb ik hiervoor gereedschap nodig, wie o wie heeft een idee wat ik allemaal nodig ben en welke blank ik hiervoor zou kunnen gebruiken etc.

Groetjes!
Leon Prins
kunstaasbouwer/ Snoekvisser
Groningen

Baldy59
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2020, 22:51
Contacteer:

Re: Help! jerkbaithengel bouwen

Bericht door Baldy59 »

Hoi Leon,

We hebben al even contact gehad op messenger. Ik kan je nog wat meer info geven omtrent het gereedschap en de blank en componenten die je nodig hebt.

Voor de keuze van blank en componenten kan je op de site van Tackle24 rondneuzen. Bij de jerkbaitblanks kan je eens kijken naar de Quickline van Pacbay. Deze is 195cm lang en heeft een xfast actie. Het werpgewicht is ca 90gram.
Ook voor oogjes, foam cq kurk, lijm, reelhouders etc kan je daar terecht.

Qua gereedschap, in ieder geval een langzaamdraaiend motortje om je lak te laten drogen. Voor het lakken heb je 2 steuntjes nodig, wat weggooikwastjes en natuurlijk epoxy. Deze steuntjes kan je ook gebruiken om te wikkelen. Handig bij het wikkelen is een speciaal schaartje en een spatel om de wikkelingen aan te drukken en te polijsten.

Mocht je vragen hebben kan je me altijd contacten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten